Training Online Media Strategie

 

Avondopleidingen SKO

Training Online Media Strategie

Praktische training

De Training Online Media Strategie is een praktische ‘Leer & Doe’ training. Je leert in 5 werksessies je online media in te passen in je marketingcommunicatiestrategie. Het resultaat: de online media aanpak van je organisatie stijgt naar een hoger niveau.
Via de stappen uit de klantreis (customer journey) en klantprofielen (persona’s) maak je je eigen creatieve content kalender. Geen droge theorie, maar actuele voorbeelden, tips en werkdocumenten. Waarmee jij morgen in je bedrijf aan de slag gaat! Je werkt aan een praktijk case die je voor je eigen bedrijf kunt inzetten.
Ontdek in 5 trainingsavonden wat een goede online media strategie kan doen voor je bedrijfsdoelen.

Online media strategie

Online media zijn een waardevol onderdeel van elk marketingcommunicatieplan. Het inzetten van online media vraagt om een strategische aanpak. Met resultaat!

  • Maar hoe zorg je ervoor dat je online content op het juiste moment bij jouw doelgroep landt?
  • Is je customer journey actueel en haalbaar?
  • Hoe draagt je creatieve online content bij aan de bedrijfsdoelstellingen?
  • Hoe maak je van consumenten (online) ambassadeurs?
  • En hoe verdeel je je budget?

Tijdens de training vertaal je de bedrijfsdoelen naar een online media strategie én uitvoering.

Het resultaat

Het resultaat na 5 avonden:

  • Je leert online media in te passen in je marketingcommunicatieplan.
  • Je maakt strategische keuzes voor content, kanalen en campagnes. Met onderbouwing.
  • Je kunt binnen je organisatie de waarde van online media uitleggen.
  • Je kunt werken met de customer journey, persona’s en storytelling.
  • Je creëert de contentkalender en kiest de juiste content tools.
  • Je hebt inzicht in de resultaten van jouw online media-activiteiten.

Na afloop van de training ontvang je bij voldoende aanwezigheid (4 van de 5 avonden) een Bewijs van deelname van Avondopleidingen SKO.

Algemene informatie

Een overzicht tref je hieronder aan:

Startdatum23.09.2019*
Lesavondmaandag
LocatieVught
Lestijden19.00 - 21.45
Niveauvergelijkbaar
met MBO-4+
AfsluitingBewijs van Deelname
Lesgeld€ 495,-
Lesmateriaal€ 35,-

* De Training Online Media Strategie start bij voldoende inschrijvingen!

Programma

Tijdens de cursus krijg je inzicht in de wereld van online media, de klantreis, doelgroepen en contentcreatie.

Je gaat zelf aan de slag voor je huidige product of dienst. Dat staat in deze training centraal.
Zo leer je hoe je online media in je werk kunt inzetten. Van planning tot creatie.

Je gebruikt praktijkgerichte werkdocumenten. Je krijgt huiswerkopdrachten mee gericht op jouw eigen bedrijf.
Hier ben je maximaal 3 uur per week mee bezig.

Kennis & Doe avond 1-2

  • Het waarom, wie, wat, wanneer, waar en hoe van de online media strategie canvas.
  • De klantreis (het customer journey model): hoe werkt deze voor mijn product/branche.
  • Storytelling: de impact van het 6-C model op relevante contentproductie.
  • De communicatie roos: luisteren, reageren, activeren, zenden.
  • De vertaalslag van de strategie naar de contentkalender en social media tools.
  • Organisatie van online media monitoring.

Kennis & Doe avond 3-4

  • Creatie van persona’s voor doelgroepen van jouw bedrijf.
  • De klantreis vertalen naar relevante contentthema’s voor storytelling.
  • Het opstellen de contentkalender per kanaal.
  • Kiezen voor de juiste contentvormen in woord en beeld.
  • Case: bespreking van een relevante case voor jouw werksituatie.

Avond 5: jouw case

  • Case: presentatie van jouw case en van je mede-deelnmers met directe feedback van je trainer. Ook kun je deze avond inspiratie opdoen uit de presentaties van de mede-cursisten.

Voor wie?

Deze training is voor iedereen die op een gestructureerde, planmatige manier online media wil inzetten binnen het communicatieplan.

Dit maakt deze training geschikt voor marketing medewerkers, MKB-ondernemers, communicatiemedewerkers en ondersteunende assistent-functies die werken met online media en dit op een gestructureerde manier met meer resultaat willen gaan aanpakken.

Een basis inzicht in (online) marketing/communicatie is gewenst.

Waar en wanneer?

De training bestaat uit 5 lesavonden:

  • maandagavond 23.09.2019
  • maandagavond 30.09.2019
  • maandagavond 07.10.2019
  • maandagavond 21.10.2019
  • maandagavond 28.10.2019

Lestijden zijn van 19.00 - 21.45 uur.
De training kun je volgen op het Maurick College in Vught.

De trainer

Peter Lemmens verzorgt de training.

Hij begeleidt je vanuit zijn ontembare passie en nieuwsgierigheid om online media planmatig en met creatieve content in te zetten.

Met best practices uit de praktijk.

Peter heeft ruim 20 jaar ervaring in marketing, (online) communicatie en het maken van content.

Vragen?


Stel hier uw vraag

Wilt u hier s.v.p. uw roepnaam invullen?

Wilt u hier s.v.p. uw achternaam invullen?

Wilt u hier s.v.p. uw email-adres invullen? Waarschijnlijk klopt dit email-adres niet. Wilt u dit even nakijken?