Avondopleidingen SKO Cursist aan het woord

 

Avondopleidingen SKO

Cursist aan het woord:
Debbie

Van bruiloften naar schoenmode

Na de gezelligheid met vriendinnen op het VMBO Verzorging vindt Debbie haar draai in het horecabedrijf van haar oom. Zo werkte ze in de wereld van feesten, bruiloften en partijen. Debbie: “Ik geniet van het omgaan met mensen. Daar haal ik mijn energie uit. Ik ben een geboren Brabantse en houd er van het gezellig te maken”.
“Met familie moet je wandelen, niet handelen”, zegt Debbie met een lach als ze na ruim 12,5 jaar haar eigen richting gaat: als verkoopster in een schoenenwinkel. Dat gaat zo goed, dat ze snel doorgroeit naar filiaalleidster en uiteindelijk al haar mensenkennis inzet op de Customer Serviceafdeling, op het hoofdkantoor.

Doorgroeien

Op de Customer Serviceafdeling ontdekt Debbie dat omgaan met klanten haar echte passie is. Hierin wil ze haar loopbaan op een hoger niveau brengen. Als zakelijke gastvrouw. Daarvoor is het nodig om extra skills bij te leren. Ze vindt deze in de studie Administratief Medewerker bij SKO.
Debbie: "Het omgaan met mensen beheers ik goed, maar ik miste praktische vaardigheden die nodig zijn bij de uitvoerende werkzaamheden. De opleiding Administratief Medewerker* biedt een mooi pakket. Naast computervaardigheden bereidt het je ook voor op receptietaken, het afhandelen van telefoon- en email-contacten en andere zaken waar je in de praktijk mee te maken krijgt.
De opleiding sluit perfect aan en maakt mij completer voor de toekomst. En dat is ook weer goed voor mijn werkgever!”

Gevolgde opleiding

Debbie volgt dit opleidingstraject bij Avondopleidingen SKO:

* Start 4x per jaar.

Terug in de schoolbanken:
spannend en leuker

Debbie startte na 20 jaar weer een opleiding in de schoolbanken. Wij vroegen hoe ze dit beleeft.
Debbie: ”Sinds 1999 waren de schoolbanken voor mij uit beeld. Om na 20 jaar weer in een klas les te krijgen was best spannend en heel even wennen. Dat gevoel was snel weg. Je maakt snel contact met medestudenten en ook het persoonlijke contact met de docent is fijn.
Je leert via twee kanten:
Natuurlijk is er de docent die je vakkundig en vanuit de praktijk de theorie leert. Heel belangrijk!
Maar ook doe ik inspiratie op van collega-studenten die tips en ervaringen uitwisselen.
Ik raad klassikaal leren echt aan! Het is echt leuk.”

100% service: voor, tijdens en na

Natuurlijk stopt de service van de school niet na de inschrijving. Daarover vertelt Debbie: “Vanaf het eerste contact met Avondopleidingen SKO tot de voorbereiding van een nieuwe cursus: de service van SKO is top!
Op 3 fronten:
Bij mijn studie-oriëntatie kreeg ik een helder, passend studieadvies waar ik mee vooruit kon. Er was aandachtig naar mijn toekomstwensen geluisterd.
Ook kon ik een proefles volgen en lesboeken inzien, ter voorbereiding op een nieuw vak.
De docenten en de organisatie van SKO zijn heel toegankelijk en op allerlei manieren snel te bereiken bij vragen.”

Mijn motto? Ik heb er twee!

Mijn motto? Debbie: "Eigenlijk heb ik twee motto’s!
Het eerste is: Stop energie in wat je leuk vindt. Ik heb geleerd dat als je dingen blijft doen die je echt niet leuk vindt of die niet bij je passen, dat veel negatieve energie geeft. Daar schiet je zelf, maar ook je werkgever, niets mee op. Niet doen dus.
Het tweede motto is een echt Brabants motto: Hard werken, hard genieten!
Dat eerste doe ik al vanuit mijn eigen positieve energie. Het tweede “hard genieten” ga ik doen in mijn nieuwe huis met uitzicht over de Maas. Als waterliefhebber vind ik daar mijn rust na een dag hard werken en ... na een avond hard studeren!”


>> Lees ook de verhalen van onze cursisten
Ingrid van Veen - Mijn droom is uitgekomen
Stacey van Berkom - Ik ben trots op mezelf
Daisy Blankespoor - Carrièreswitch? Doen!
Karin van Waesberghe - Toekomst zelf in de hand

en onze docent
Cindy Haanskorf - Overal zijn kansen! Ook voor jou!