Avondopleidingen SKO Vught en Den Bosch

 

Avondopleidingen SKO

Cursist aan het woord:
Frederique Verbunt

Over horeca, mode en marketing

Al van jongs af aan assisteerde ze in de horeca: de koffie-/broodjesbar van haar tweelingzus en moeder. Later studeerde ze Mode/Fashion op HBO-niveau, waar ze mee stopte omdat ze het leren liever combineert met werken. Haar toekomst ziet ze graag in de combinatie van die twee: horeca en mode.
Frederique: "Ik ben al jong begonnen met mijn carrière. Omgaan met mensen, bezig zijn met mode, eten en drinken maken me blij. Begonnen in de horeca in broodjes- en koffiebar ’t Pierke, België. Daarna in de mode zelfstandig een Etam Paris conceptstore runnen. In beide banen kon ik me inleven in de klant en een goed persoonlijk advies geven.
Nu wil ik me verbreden in marketing en communicatie."

Marketing = leuk leren en … direct toepassen (1)

Frederique volgt de opleiding Marketing Medewerker bij SKO. Hierin doet ze veel kennis op over marketing, communicatie en PR.
Frederique: "Ik wilde een korte praktijkgerichte opleiding volgen waardoor ik mij verder ontwikkel en die de basis is voor mijn toekomst. Dat gaat prima.
In de lessen marketing heb ik bijvoorbeeld de marketingmix met de P’s (o.a. Product, Prijs, Promotie en Plaats) leren inzetten. Dit heb ik direct toegepast op mijn werk. We wisselen de menukaart nu vaker qua aanbod en deze is uitgebreid met een premium hamburger vol heerlijke toppings (P van Product)." Lees verder ...

Gevolgde opleidingen

Frederique volgt dit opleidingstraject bij Avondopleidingen SKO:

* Start weer op maandagavond 18.11.2019 in Vught.
** Start weer op maandagavond 03.02.2019 in Vught.

Marketing = leuk leren en … direct toepassen (2)

... "En we zijn gestart met een mobiel mini pastarestaurant dat we bijvoorbeeld al op het Muziekfestival in Turnhout hebben ingezet (P van Plaats).
Die combinatie van kennis en praktijk komt goed van pas als we willen groeien.
Ook hielp mijn kennis over Promotie (zoals lettertype, kleurgebruik e.d.) bij het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl voor ’t Pierke. Met de tips in de les ben ik aan de slag gegaan en het resultaat is een frisse, verjongde huisstijl.
Met meer uitstraling!"

De lesavonden: toegankelijk en persoonlijk

Belangrijk bij de keuze van je studie is of de lesvorm van de opleider bij je levensstijl past.
Frederique: "Mijn ervaringen in studieland zijn heel breed. Van een HBO- opleiding met veel zelfredzaamheid tot mijn huidige klassikale avondlessen. Ik heb ook nagedacht over een 100% online thuisstudie. Dat zag ik niet zitten. Ik vind het echt leuk om naar school te gaan. Met persoonlijk contact tussen de docent en medestudenten. Ook leer ik veel van studenten die uit andere branches komen. Juist bij mijn huidige Marketingopleiding is het leuk en leerzaam om met anderen te brainstormen en ideeën op te doen."
Ze vervolgt: "SKO biedt een kleinschalige vorm van onderwijs waarbij persoonlijke aandacht belangrijk is. Als je iets aangeeft is de docent meteen behulpzaam en denkt met je mee. Dat is echt toegevoegde waarde voor mij."

Ondernemend de toekomst in

Mijn motto: "hard werken, sober leven … ." Van huis uit heeft Frederique geleerd dat "hard werken, sober leven" een gezonde basis is voor succes. Ik ben heel gedisciplineerd. En hard werken doe ik ook graag. Juist in mijn gedrevenheid, durf en creativiteit ligt de basis voor mijn toekomst. Als (aanstaand) ondernemer met een goede marketingbasis ben ik er helemaal klaar voor …
Van haar toekomst heeft Frederique al een goed beeld. Frederique: "Mijn passie voor horeca en mode wil ik combineren in een op de consument gericht bedrijf. Ik denk dan aan een trendy modewinkel met veel beleving in de vorm van een hapje en een drankje. Het liefst als ’eigen baas’/zelfstandig ondernemer."


>> Lees ook de verhalen van onze cursisten
Ingrid van Veen - Mijn droom is uitgekomen
Stacey van Berkom - Ik ben trots op mezelf
Daisy Blankespoor - Carrièreswitch? Doen!
Karin van Waesberghe - Toekomst zelf in de hand

en onze docent
Cindy Haanskorf - Overal zijn kansen! Ook voor jou!